Köpvillkor
Allmän information
Välkommen att handla hos BLIAB. Som betalningsalternativ kan vi erbjuda Paypal, postförskott eller faktura.
Postförskott
Vill du få dina varor mot postförskott så debiteras du 60:-extra för postens avgifter. Bor du utanför Sveriges gränser fungerar inte postförskott.
Fakturabetalning
Om du väljer att fakturabetalning kan du använda vårt giro till inbetalning. Glöm bara inte att märka din inbetalning med ditt namn så går det fortare för dig att få din leverans. Bor du utanför Sveriges gränser får du maila oss din order så återkommer vi med uppgift om fraktkostnad samt både IBAN siffror och allt som krävs för en utlandsbetalning. Eventuella tullavgifter står köparen för. Betalningsvillkor 20 dagar netto, Dröjsmålsränta 20%
Kortköp och PayPal
Vi kan inte ta dessvärre inte ta emot Visa och Mastercard ännu. Du måste inte ha ett konto på PayPal för att handla. Väljer du att handla via PayPal är det endast PayPal som har tillgång till dina kreditkortsupplysningar. Det är också PayPal som garanterar ett säkert onlineköp. Vi får ingen information om dina bankontodetaljer eller vilken bank som du använder. PayPal är det snabba, enkla och säkra sättet för privatpersoner och företag att skicka pengar online. Vill du veta mer om hur PayPal fungerar eller tänker öppna ett PayPal konto finner all info på deras hemsida www.paypal.se
Priser
Samtliga priser hos oss är angivna i svenska kronor inkl moms. Vid beställning av timmer gäller offert. Vid eventuella prisändringar i butiken gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning.
Information
För att handla i vår e-butik krävs att du är 18 år, annars måste du ha målsmans godkännande för att få handla. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles. Vi försöker att förmedla så rättvisa och informativa bilder av våra produkter som det bara är möjligt, men vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas till den e-postadresss som uppgetts vid beställningen.
Leveranstid
Vi skickar beställningar kontinuerligt och under normala förhållanden skickas din beställning enligt ordererkännande. Skulle en vara tillfälligt vara slut i lager blir du meddelad om detta. Vi ansvarar inte för förseningar som orsakats av Posten eller fraktbolag. Vill du ha din vara rekommenderad ordnar vi gärna det men köparen står för postens kostnad.
Fraktkostnad
Du ser fraktkostnaden i din orderbekräftelsen.
Bor du utanför Sveriges gränser?
Leveranser till Sveriges grannländer sker med Posten (Postpaket Utrikes) Observera att frakt tillkommer beroende av orderstorlek.
Ej uthämtat paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dej för ej uthämtade paket/varor för att täcka fraktoch hanteringskostnader. Betalning ska ske inom 14 dagar från fakturadatum.
Reklamation
Om en vara är trasig så kontakta oss senast 14 dagar efter leverans. En detaljerad beskrivning kan mailas eller skickas med post. Glöm inte att lämna ditt namn, mailadress och telefonnummer. Fraktskador anmäls hos postkontoret där varan hämtades ut. Vår målsättning är att ha enbart nöjda kunder.
Ångerrätt/Öppet köp/Bytesrätt
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp eller byta din vara inom en period på 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket. Kontakta oss alltid innan du återsänder din vara och ange vilken vara det gäller. Köparen står själv för returfrakten vid ångrat köp eller byte och varan ska vara oanvänd samt befinna sig i samma skick som varan gjorde vid leveransen. Detta gäller även varans etiketter, påsar mm. Återigen; Vår målsättning är att ha enbart nöjda kunder.
Personuppgifter
Vi skyddar dina kunduppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation). Dessa uppgifter används endast i vårt kundregister för att underlätta kontakten mellan oss och kunden.
BLIAB © 2018 • Privacy Policy • Terms of Use